Mediakoncernen Schibstedt, som äger bland annat Aftonbladet, har förvärvat bolaget Webtraffic.
Webtraffic säljer annosplatser åt välkända webbplatser såsom Aftonbladet, SvD, pixbox och biltorget.se. De har idag åtta anställda och omsätter 12 miljoner kronor.
– Vi kommer att kunna erbjuda annonsörer en effektiv internetannonsering i nätverket tack vare en unik räckvidd på namnkunniga sajter, innovativa produkter och optimering av annonsvisningar, till exempel genom beteendestyrning, säger Joakim Pops, vd för Webtraffic, i ett pressmeddelande.
– Webtraffic ska bli en mediepartner som förstår seriösa media och kan erbjuda konkurrenskraftiga annonslösningar. Vi siktar på att växa kraftigt och bjuder in alla sajter att vara med i nätverket, säger Gunnar Strömblad, VD för Schibsted Sverige i en kommentar.
Läs mer:
DN: Schibsted köper Webtraffic
Dagens Media: Schibsted köper säljbolag – säljer åt andra
IDG: Schibsted köper det svenska säljbolaget Webtraffic
Andra bloggar om:
ekonomi, ekonominyheter, webtraffic, schibstedt